Man hör det man vill höra....

Jag har blivit blockerad på twitter av Moderaternas partisekreterare Sofia Arkelsten. Det är ju visserligen en bedrift i sig med tanke på att jag aldrig träffat Sofia Arkelsten personligen, men överlag tycker jag samtidigt det är lite sorgligt när man inte kan eller klarar av att debattera och diskutera sina meningsskiljaktigheter. I en demokrati är det offentliga och publika samtalet och dialogen extremt viktig. Att prata med varandra, lyssna på varandra och respektera varandra.

Hur blev det såhär då? Jo, det hela började med att TCO valde ny ordförande. Som ni kanske vet var det dåvarande förbundsordförande i SKTF, Eva Nordmark som blev vald. Eva hade arbetat i 12 år inom SKTF, ett partipolitiskt obundet TCO förbund, men före det varit engagerade i Socialdemokraterna. Hon gav dock upp sin politiska karriär för den fackliga, och som sagt varit opolitisk i 12 år.

Sofia Arkelsten tyckte att moderaterna skulle kommentera TCOs val och gjorde det via twitter med tweeten:
"Synd att valberedningen till TCO framhärdar i att ordföranden ska ha partibok från S när det inte speglar medlemmarna"

hon fortsatte med;
"
det blir lite udda, särskilt när de ändå hade möjligheten att bredda sig och släppa gamla bindningar"
för att till sist avsluta med;
"många av era medlemmar röstar på oss. Och många från TCO. Just därför har vi tyckt att nästa TCO-ordförande skulle vara opolitisk

Ett extremt ogenomtänkt och dessutom plumpt utspel, som inte bara är direkt felaktigt utan även är väldigt förminskande gentemot Nordmarks gärning inom SKTF.

Jag svarade Arkelsten med följande tweets (ihopskrivna för bättre sammanhang);

för att sen avsluta med det här blogginlägget.

Uppenbarligen räckte det för att betraktas som persona non grata. Mycket märkligt. Jag upptäckte det idag när jag skulle svara henne på en tweet. För vissa kanske sanningen är för bitter att acceptera?

0 kommentarer: