Sammelsurium i hjärnan som säger;

Tänkte skriva ett jättelångt inlägg om hur stolt och engagerande det är att dels vara 1) Socialdemokrat och 2) Det nya jobbet.

Meeeen, det känns lite som att det båda sakerna har tärt en smula på min ork denna vecka. Och det är väl egentligen bra. För det är ju knappast här på min blogg där jag faktiskt har en chans att göra världen lite bättre, mycket mer vettigt att lägga den energin själva jobbet där det faktiskt gör en skillnad. Så jag kapitulerar för tröttheten och viljan att bara sitta och glo på en film och stänger därför ner de senaste SKL-rapporterna och debattsidorna på lokaltidningen, sparar och stänger word och de dokument jag suttit och pillat på hela kvällen och stänger av datorn. Men innan dess; tre extremt korta reflektioner:

  • Alla som säger att sossar är tråkiga har inte läst alla underbara mail jag fått från partikamrater dessa inledande dagar. Helt vansinnigt roliga.
  • Jag är uppriktigt talat extremt imponerad av så extremt många jätteduktiga personer jag träffat denna vecka. Anders, Ulla, Lisa, Carin, Sara, Caroline, Magnus...ja, jag kan fortsätta. Vilka superstars.
  • Jag har nog aldrig varit så mentalt slut som nu. Fast på ett bra sätt!
Sov gott alla, sköt om er! :D

0 kommentarer: